Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

Szkolne recytacje

Szkolne recytacje

W dniu 16 kwietnia 2024 roku odbył się XXXII Szkolny Konkurs Recytatorski im. Marii Konopnickiej. Uczestnicy zaprezentow...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W dniach 6 i 10 maja 2022 roku uczniowie klasy 1c oraz 8b kontynuowali udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym Emocja. Tym razem wraz z psychologiem szkolnym, panią Karoliną Suchecką, odbyli podróż do Krainy Empatii. Głównym celem zajęć było kształtowanie postawy otwartości i życzliwości do siebie oraz drugiego człowieka.

Dzieci poznały definicję empatii oraz wysłuchały opowiadania pt.: „Pluszowy Tygrysek”. Historia ta pokazała, że warto pomagać innym, nawet jeśli osoba ta jest dla nas niemiła. Po omówieniu opowiadania tworzono w zespołach postać Emocjacza. Zadaniem każdego z uczniów było narysowanie wylosowanej części ciała. Podczas ćwiczenia dowiedli, że potrafią pracować w grupie oraz uświadomili sobie, że każdy z nas może w inny sposób odbierać tę samą sytuację. Kiedy innym ludziom okazujemy empatię, oznacza to, że na chwilę stawiamy się w ich sytuacji, czyli zastanawiamy się, jak oni widzą świat. Na zakończenie spotkania każdy napisał lub narysował na kartce co miłego spotkało go dzisiejszego dnia. Kartki zostały umieszczone w klasowym Słoiku Wdzięczności.

Młodzież z klasy ósmej rozpoczęła zajęcia od wypisania na karteczkach dwóch pytań dotyczących empatii, które chcieliby zadać oraz wymyślenia metafory określającej empatię. Dzięki zaproponowanym pytaniom przeprowadzono wspólną rozmowę na temat tego czym jest empatia, do czego jest przydatna, czy warto być empatycznym oraz jak można ją okazywać w życiu codziennym. Dyskusję bardzo dobrze podsumowały wymyślone przez uczniów metafory. Wśród zaproponowanych zdań znalazły się takie jak: „Bez empatii jesteśmy jak drzewo bez liści”, „Empatia może otworzyć zamknięte drzwi”, czy „Empatia jest jak ciepło, które pokonuje burze, deszcz i mróz”.

Po omówieniu uczniowie, pracując w grupach, tworzyli nieruchome fotografie, które przedstawiały wylosowane wcześniej konkretne zdarzenie. Młodzież pokazała między innymi co by było gdyby wszyscy ludzie nie potrafili się uśmiechać, co by było gdybyśmy zamiast rąk mieli nogi, czy co by było gdyby ciągle była zima. Podczas prezentacji zdjęcia reszta uczestników starała się odgadnąć tytuł fotografii. Na zakończenie odczytano przykładowe wiersze o empatii.

Udział w module czwartym uświadomił uczniom jak wielkie znaczenie ma rozpoznawanie emocji oraz jakie korzyści płyną z zachowań empatycznych. Dzięki temu dowiedzieli się, jak lepiej mogą rozpoznawać emocje zarówno przeżywane przez siebie jak i innych. Ponadto mogli lepiej się zintegrować.

Przed nami ostatnia już podróż, tym razem do Krainy Odwagi

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3