Bohaterką dnia 14 marca 2017 roku stała się w naszej szkole liczba π ! Jest to – jak wiadomo - stała matematyczna, która pojawia się w wielu działach matematyki i fizyki. Symbol π wprowadził w 1706r. Wiliam Jones w książce „Synopsis Palmariorum Mathesos”, a rozpowszechnił go później Leonard Euler. π jest też pierwszą literą greckiego słowa oznaczającego „obwód” i znana powszechnie jako stała Archimedesa lub ludolfina – bo tak została nazwana na cześć Ludolpha van Ceulena, który obliczył przybliżone wartości π do 35 miejsc po przecinku. Tych miejsc po przecinku jest znacznie więcej i to właśnie te cyfry na specjalnie przygotowanej, kilkunastometrowej taśmie, zapisywali we wtorek uczniowie z klas I-III szkoły podstawowej.
Dla uczniów klas IV-VI organizator obchodów Dnia Liczby π, czyli Samorząd Uczniowski, zaproponował pracę w grupach. Podczas wyznaczonych lekcji opracowywano w dowolnej, plastycznej, formie rebusy uwzględniające w swej treści π, a następnie prace te wyeksponowano na korytarzu pierwszego piętra szkoły.
Gimnazjaliści mieli za zadanie podczas lekcji języka angielskiego rozszyfrować muzyczną łamigłówkę, aby odgadnąć ukryte hasło. Nie było to wcale łatwe zadanie, gdyż należało się tu wykazać nie tylko dobrą znajomością języka obcego, ale także refleksem. Można więc powiedzieć, że uczniowie naszej szkoły dołączyli do wielbicieli liczby π, na cześć której tworzone są na całym świecie wierszyki i opowiadania, która stała się natchnieniem dla artystów i reżyserów. Rekordzista – Japończyk Akiro Haraguchi, zapamiętał ją z dokładnością do stu tysięcy miejsc po przecinku, trafiając dzięki temu do Księgi Rekordów Guinnesa.
Dziękujemy wszystkim nauczycielom, którzy pomogli w zorganizowaniu obchodów
Dnia Liczby π.