Od stycznia 2021 roku wychowankowie świetlicy szkolnej nr 2 pod kierunkiem pani Ewy Wrony i pani Karoliny Prętczyńskiej realizują projekt e - Twinning „Be my buddy, not my bully” („Bądź mym kumplem, nie łobuzem”), który odbywa się we współpracy z rówieśnikami z Turcji i Rumunii.
Celem przedsięwzięcia jest zapobieganie wśród uczniów zjawisku bullyingu oraz uwrażliwienie dzieci na ten społeczny problem. Istotnym zamysłem działań projektowych jest również kształtowanie wśród uczniów empatii oraz promowanie takich wartości jak: szacunek, tolerancja, współpraca, przyjaźń, życzliwość i serdeczność.
Praca nad projektem okazała się bardzo angażująca. Do tej pory dzieci uczestniczyły w następujących aktywnościach: projektowaniu logo, omawianiu baśni „Brzydkie Kaczątko”, tworzeniu ilustracji oraz redagowaniu haseł zachęcających do życzliwości i przyjaźni, nagrywaniu w programie Chatterpix krótkich wypowiedzi w języku angielskim związanych z tematyką projektu oraz projektowaniu kartki z kalendarza w programie Canva, służącej do planowania dalszych działań. W lutym wszyscy uczestnicy projektu świętowali Światowy Dzień Bezpiecznego Internetu. W kolejnym tygodniu, w dniu 18 lutego 2021 roku, w świetlicy odbyło się spotkanie ze szkolnym psychologiem – panią Karoliną Suchecką, która przeprowadziła prelekcję nt. cyberbullyingu. Podczas zajęć najmłodsi poznali znaczenie słowa „hejt” (nienawidzić) oraz dowiedzieli się, czym jest zjawisko hejtu i jakie konsekwencje ze sobą niesie.
W trakcie tych kilku miesięcy pracy nad projektem nie zabrakło również zdjęć, pozdrowień oraz relacji z bieżących wydarzeń szkolnych, świąt i uroczystości obchodzonych w krajach partnerskich.
Podczas wszystkich działań najmłodsi dowiedzieli się jaka formę może przybrać bullying (wrogie gesty i miny, przezywanie, plotkowanie, wykluczanie kogoś z grupy, przemoc), jakie uczucia i konsekwencje może wywoływać u osób, które go doświadczają (złość, gniew, smutek, bezradność, osłabienie, lęk, problemy ze snem i niska samoocena). Wszyscy uczestnicy projektu uzmysłowili sobie, że bullying to niebezpieczne zjawisko, które należy eliminować i co najważniejsze, nie można pozostawać wobec niego obojętnym, zawsze trzeba reagować.
Udział w projekcie pozwolił najmłodszym rozwinąć umiejętności interpersonalne oraz umiejętność komunikowania się w języku angielskim. Uczniowie poznali także zastosowanie technologii informacyjnej oraz mogli wykazać się swymi talentami plastycznymi oraz kreatywnością.