W dniu 28 września 2021 roku odbyła się debata Samorządu Uczniowskiego, w której wzięli udział reprezentanci klas IV – VIII, pani Dyrektor Beata Prus oraz opiekunowie Samorządu, pani Karolina Suchecka i pan Maciej Głowacki. Celem spotkania było opracowanie planu pracy SU na bieżący rok szkolny. Na początku pani Dyrektor pogratulowała uczniom sukcesu w wyborach do prezydium i „trójek klasowych” oraz zachęciła do aktywnego udziału w życiu szkoły. Następnie, tytułem wprowadzenia, pan Głowacki przedstawił główne założenia debaty oraz cele jakie są stawiane uczniom biorącym udział w spotkaniu przedstawicieli klas.
Przewodnicząca SU Natalia Przybyła omówiła dotychczasowe stałe działania podejmowane przez samorząd i zaprosiła zebranych do opracowania własnych propozycji. Uczniowie pracowali bardzo intensywnie, podczas burzliwych dyskusji prowadzonych w zespołach rodziły się ciekawe pomysły dotyczące pracy samorządu. Na koniec zaprezentowali zapisane zadania. Wiele z nich można uznać za niezwykle ciekawe i nowatorskie.
Na szczególną uwagę zasługują np.: „Dzień natury”, czyli dzień w którym wszystkie lekcje będą się odbywać na świeżym powietrzu, „Dzień Kolorów” – w wybrany dzień uczniowie przychodzą do szkoły ubrani w jeden uzgodniony kolor, „Dzień Hobby” – dzień, w którym uczniowie będą mogli prezentować na forum szkoły swoje pasje i zainteresowania.
Padła też propozycja zainstalowania w szkolnej stołówce terminala płatniczego, który by znacznie ułatwił uczniom płatności za obiady, słodycze i napoje. Ciekawa była też propozycja „Szkolnej play listy” czyli uczniowskiej bazy utworów muzycznych emitowanych przez radiowęzeł. Było też wiele innych pomysłów dotyczących działań związanych z rozrywką, sportem, kinem. Uczniowie zgłaszali też propozycje dotyczące uatrakcyjnienia lekcji czy organizacji przestrzeni szkolnej tak, aby było bardziej funkcjonalnie, wygodnie i przyjaźnie. Niektóre propozycje być może da się połączyć z dotychczasowymi działaniami samorządu. Pomysły wymagające szczególnego zaangażowania sił i środków, Samorząd Uczniowski, opiekunowie i pani Dyrektor muszą dokładniej rozpatrzyć i ocenić czy są one możliwe do realizacji.
Debata okazała się bardzo owocna i pożyteczna. Na pewno przyczyni się do poprawy jakości pracy Samorządu Uczniowskiego. Dała uczniom poczucie uczestnictwa w organizowaniu życia szkoły i współodpowiedzialności za jej kształt. Przebiegała w atmosferze intensywnej pracy.