W dniach od 29 lutego do 4 marca 2016 roku gościliśmy dwóch studentów, uczestników programu AIESEC „Make a Step”, Sorousha Karimi z Iranu oraz Faiz Abi Talha z Indonezji. Zajęcia, które prowadzili skierowane były do młodzieży gimnazjalnej i polegały na przybliżeniu kultury krajów, z których pochodzą. Chłopcy prezentowali filmy i charakterystyczne dla państw ich szerokości geograficznej przedmioty (instrumenty muzyczne, tradycyjne stroje, towary eksportowe czy lokalne smakołyki). Nie zabrakło też zabaw ruchowych i zręcznościowych, które bardzo spodobały się naszym uczniom.
Tydzień spędzony w towarzystwie osób o tak odmiennej kulturze zapewne uwrażliwił naszą szkolną społeczność na potrzeby i problemy występujące w ich krajach. Gimnazjaliści mieli okazję wykazać się, promowaną w naszej szkole, postawą tolerancji i szacunku wobec odmienności kulturowych. Dodatkowym aspektem, o którym nie można zapomnieć było komunikowanie się w języku angielskim, co było nie lada wyzwaniem. Poznane struktury gramatyczne oraz leksykalne umożliwiły młodzieży skuteczną wymianę myśli i sprawdzenie swojej znajomości języka. Tych kilka wspólnie spędzonych dni było ciekawą formą nauki oraz okazją do utrwalenia wiadomości z geografii i innych dziedzin wiedzy.
Szczególne podziękowania kierujemy do rodzin uczniów (Maksymiliana i Jakuba Chojnackich oraz Adama Kępczyńskiego), którzy przyjęli pod swój dach studentów. Dzięki ich gościnności wizyta w Kaliszu była dla chłopaków z Iranu i Indonezji okazją do poznania polskich zwyczajów i tradycji oraz przekonania się jak serdeczni wobec gości są nasi rodacy. Dowodem na to może być fakt, że Maks, Kuba i Adam wraz z rodzicami zaprezentowali atrakcje Kalisza, zorganizowali wspólne wyjście na kręgielnię oraz spotkania w gronie znajomych.
Z pewnością wizyta w Kaliszu na długo pozostanie w pamięci naszych gości. Już wkrótce dzięki staraniom pani dyrektor, Beaty Prus, będziemy gościć kolejną grupę obcokrajowców. Ich przewodnikiem po szkole, tak jak do tej pory, będzie pani Iwona Ignaczak, nauczyciel języka angielskiego.