W piątek 18 grudnia 2015 roku odbyło się podsumowanie trzymiesięcznych działań w ramach projektu eTwinning „My Word, my life, my passions” („Mój świat, moje życie, moje pasje”), którego inicjatorkami były: pani Agnieszka Sowińska oraz pani Els Teerlinck ze szkoły w Belgii.
Pod koniec września uczennice klasy 5b naszej szkoły podstawowej rozpoczęły współpracę z rówieśnikami ze szkół partnerskich z Włoch, Belgii, Bułgarii, Słowacji, Hiszpanii, Grecji i Turcji polegającą na nawiązaniu nowych przyjaźni, rozwijaniu umiejętności językowych oraz poznaniu kultury tych krajów.
Na początku projektu uczniowie w Internecie utworzyli swoje profile osobowe, nawiązali kontakt z kolegami z innych szkół przy użyciu Chata oraz przygotowali krótkie prezentacje grup i szkół w formie filmu video. Dziewczęta nagrały powitanie w języku wszystkich uczestników projektu, co było ciekawym doświadczeniem, ale też sporym wyzwaniem. Oprócz tego, wykonały prezentacje w PowerPoint, w których umieściły, wraz ze zdjęciami, informacje o sobie, o swoich rodzinach, upodobaniach i umiejętnościach. Następnym zadaniem było przedstawienie wybranego idola ze świata muzyki, sztuki lub sportu przy użyciu aplikacji Padlet, wstawiając na wirtualnej tablicy ogłoszeniowej zdjęcie i krótki opis wybranej osoby.
Jednym z zadań projektowych było także zaprezentowanie swojego kraju z wykorzystaniem aplikacji Glogster, podając informacje dotyczące flagi narodowej, waluty, hymnu, przedstawicieli władzy państwowej, znanych osób, najpiękniejszych miejsc itp. W ramach projektu uczniowie dzielili się informacjami z różnych wydarzeń szkolnych, umieszczali zdjęcia z uroczystości, wycieczek i zajęć lekcyjnych, wspólnie obchodzili święto Halloween wykonując szereg interaktywnych zadań i gier na Twinspace.
Na koniec wszyscy uczestnicy przesłali sobie życzenia bożonarodzeniowe w formie kartek online oraz umieścili swoje pozdrowienia świąteczne na interaktywnej tablicy (Padlet). Dzięki tym działaniom uczniowie mieli okazję rozwinąć umiejętność komunikowania się w obcym języku, nauczyć korzystania z różnych technologii informacyjnych oraz wykazać się kreatywnością.
Kolejne zadania będą realizowane w styczniu. Czekamy więc na dalsze informacje.