XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny

XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny

W kwietniu 2024 roku podsumowano kolejną edycję Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego, propagującego twórczość Marii Kon...

KMO i makaron spaghetti

KMO i makaron spaghetti

W poniedziałek, 29 kwietnia 2024 roku uczniowie klasy 1a i 2a podczas zajęć Klubu Młodego Odkrywcy mieli za zadanie zbud...

Wyróżnienie dla Alicji Kucińskiej

Wyróżnienie dla Alicji Kucińskiej

W dniu 26 kwietnia 2024 roku odbył się zorganizowany przez Szkołę Podstawową nr 16 w Kaliszu Międzyszkolny Konkurs Piose...

W dniu 10 marca 2023 roku uczniowie klasy 8b i 8c pod okiem pana Mateusza Łańducha drukowali na drukarkach 3D swoje projekty graficzne - unikalne przedmioty, które z pewnością zainteresują każdego.

Projekt Macieja Skowrońskiego z klasy 8b to doskonały przykład na to, jak wykorzystać technologię 3D do tworzenia praktycznych przedmiotów. Jego kostka do gier planszowych jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także funkcjonalna i bardzo precyzyjna. Po wydruku kostka przeszła proces postprocesingu i malowania, co jeszcze bardziej poprawiło jej wygląd.

Projekt Leny Głowinkowskiej uczennicy klasy 8c, breloczek do kluczyków, to kolejny świetny przykład na to, jak kreatywnie wykorzystać technologię 3D. Lena, mimo że dopiero debiutuje w projektowaniu 3D, zdołała stworzyć projekt, który z pewnością spodoba się wielu osobom. Breloczek z serduszkiem to doskonały pomysł na prezent dla bliskiej osoby.

Dominik Kaleta, uczeń klasy 8b, stworzył pojemnik na kable, bardzo praktyczny przedmiot, który na pewno przyda się każdemu, kto zmaga się z dużą ilością przewodów i trudnością w ich uporządkowaniu. Pojemnik idealnie pasuje do schowania w szufladzie i pozwala na ułożenie wszystkich kabli w jednym miejscu, gdzie można je szybko znaleźć w razie potrzeby. Jest to doskonały przykład na to, jak technologia 3D może być wykorzystana do stworzenia praktycznego i funkcjonalnego przedmiotu.

Ostatnim, ale z pewnością nie mniej ważnym projektem – wartym „milion dolarów”, był projekt latarni, który został stworzony przez Antoniego Krzywańskiego z klasy 8b. Latarnia jest modułową konstrukcją z gwintem, która pozwala na łatwe włożenie i wymianę świeczki elektronicznej. Boczne ściany wykonane są z przezroczystej plexi, dzięki czemu lampa daje bardzo przyjemne światło.

W trakcie zajęć, oprócz tworzenia projektów 3D, uczniowie uczyli się programowania i korzystali z technologii HTML, CSS i JS. Drukowanie 3D to technologia przyszłości, a stosowanie jej ułatwia opanowanie umiejętności technicznych, przydatnych na kierunkach politechnicznych. Projektowanie, grafika 3D oraz kodowanie to dziedziny, które nie tylko rozwijają kreatywność uczniów, ale także świetnie trenują ich umysł, rozwijają umiejętności interpersonalne i mają wiele praktycznych zastosowań w życiu codziennym oraz biznesie.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3